Reklamaatiot

Reklamaatio-ohje Yale-tuotteet Abloy Oy

      
Hyvä asiakkaamme, havaitessasi vian Yale-tuotteessa toimi seuraavasti:

1. Mikäli kyseessä on paristoja käyttävä tuote: Varmista, ettei vika johdu    paristojen loppumisesta.
2. Mikäli kyseessä on älytuote: Kokeile korjaantuuko vika laitteen resetoinnilla.
3. Mikäli laite käyttää internetyhteyttä: Varmista, että internet-yhteys-toimii. 

4. Mikäli vika ei korjaannu yllä olevilla toimenpiteillä, 
   ota yhteys Yale kuluttajatukeen puhelimitse 020 599 4994
   
(8,4 snt/min sis. alv 24 %). Tuki palvelee arkisin klo 8 - 21. 

5. Kuluttajatuki tekee avullasi vianmäärityksen.
6. Mikäli kuluttajatuki toteaa tuotteessa tuotevian, tuki ohjeistaa sinua reklamaatiolomakkeen täyttämisessä sekä antaa sinulle  lomakkeen    täyttämiseen vaadittavan tikettinumeron. Reklamaatiolomakkeen täyttämiseen tarvitset internetyhteyden sekä ostokuitin, joka tulee toimittaa lomakkeen yhteydessä.

Jos kuluttajan ja Abloyn välistä erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (https://kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan(https://kuluttajaneuvonta.fi).

Yale takuuehdot kuluttajille